Nieuw sociaal plan voor KlantReacties reorganisatie KPN
Actueel: sociaal plan KPN 2018
ABVAKABO FNV heeft met KPN afspraken kunnen maken over een sociaal plan voor de KlantReactie reorganisatie. Een eerder sociaal plan voor heel KPN Contact was in februari al door de leden van ABVAKABO FNV afgewezen.
De bond is daarop opnieuw met KPN in onderhandeling gegaan. KPN bleek echter op geen enkele manier bereid om nieuwe afspraken te maken over een sociaal plan voor heel KPN Contact. De werkgever wilde de onderhandelingen hierover verschuiven naar de onderhandelingen over een nieuwe cao KPN Contact. Daarnaast gaf KPN aan eenzijdig het oude pakket aan maatregelen (sociaal plan SNT 2005 -2006) toe te kennen aan de medewerkers bij KR.
Voor ABVAKABO FNV was dit onaanvaardbaar. Na overleg met de kaderleden heeft de bond er bij KPN op aan gedrongen om ieder geval een nieuw sociaal plan af te sluiten voor de reeds aangekondigde KR-reorganisatie. Basis voor de afspraken vormt het sociaal plan SNT 2005 - 2006, met daarop een aantal positieve wijzigingen.
Eerdere nieuwsberichten
- 28 februari 2024 Sociaal plan KPN 2024-2025
- 17 november 2022 Sociaal Plan KPN 2023
- 1 februari 2022 Sociaal plan NATIONALE NEDERLANDEN 2022
- 21 mei 2021 Sociaal plan SOLERA 2021 2023
- 6 april 2021 Sociaal plan Rabobank 2022 2023